Tuesday, January 5, 2010

Sejuta Memori 2009..

سۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ

Alhamdulillah, syukur yg tidak terhingga dirafa'kan hanya kepada Allah Taala kerana hanya dengan limpahan rahmat dan kasih sayangnya kita masih diberi ruang untuk terus menyelami makna hidup yg hakiki.
Tahun 2009 berlalu dengan penuh makna bg saya..mengamit sejuta memori yang boleh menyebabkan air mata deras mengalir, air mata suka dan duka.. Subhanallah..perjalanan hidup yang mematangkan. Bila saat ma menderita sakit tahun lepas, hilang arah saya dibuatnya. selama ni ma la segalanya bg kami, tersedu kami bila keadaan ini berlaku..Alhamdulillah,bla ank2 y jauh kembali dan duduk disisi,ma makin semangat melawan keadaan ini.syukur yang tidak terhingga..walaupun semua ini masih bersisa, ma kuat melawan.melawan khianat manusia yang tidak ada titik noktah dendamnya. Dendam yang tidak tahu di mana puncanya..moga Allah melindungi kami sekeluarga dari segala hal yang menyulitkan dan boleh menyebabkan air mata derita kembali deras mengalir..dan memberikan setitik rasa belas dihati mereka yang bergembira dengan penderitaan saudara seagama..

Firman Allah Taala:

أَحَسِبَ ٱلنَّاسُ أَن يُتۡرَكُوٓاْ أَن يَقُولُوٓاْ ءَامَنَّا وَهُمۡ لَا يُفۡتَنُونَ (٢) وَلَقَدۡ فَتَنَّا ٱلَّذِينَ مِن قَبۡلِهِمۡ‌ۖ فَلَيَعۡلَمَنَّ ٱللَّهُ ٱلَّذِينَ صَدَقُواْ وَلَيَعۡلَمَنَّ ٱلۡكَـٰذِبِينَ

MafhumNya:
Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata: Kami beriman, sedang mereka tidak diuji (dengan sesuatu cubaan)? (2) Dan demi sesungguhnya! Kami telah menguji orang-orang yang terdahulu daripada mereka, maka (dengan ujian yang demikian), nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang sebenar-benarnya beriman dan nyata pula apa yang diketahuiNya tentang orang-orang yang berdusta

2009 tidak hanya berlabuh dengan episod duka..2009 juga mengamit memori bahagia bagi kami sekeluarga,
2009
detik saya melangkah ke menara gading y m'jadi dambaan selama ini,
2009 juga detik 2 adik lelaki bergelar Huffaz,mengikut jejak kakak saya. Moga Al-Quran terus menjadi kekasih hati mereka dan segala intipatinya dihayati dan diamal dengan sepenuh hati.
2009 juga menjadi saksi kelahiran cahaya hati kakak sulung saya, Dhiya' Fiqhi..kelahirananya awal dari jangkaan, bru 7bulan dalam kandungan..tp membesar dengan penuh rahmat kesihatan.Moga baby Fiqhi menjadi anak yang soleh buat ummi dan walidnya.

Saat ujian bertandang , jangan menyangka tiada lagi sinar harapan dan pertolongan dari Allah..Yakinlah, yang pahit itu ada nikmatnya. Tanpa ujian kita tidak akan terasa betapa Allah sangat dekat dan menyayangi kita , menyayangi kita tanpa jemu.
Subhanallah,Alhamdulillah,Allahuakbar.................






No comments:

Post a Comment