Tuesday, November 17, 2009

Alhamdulillah..

بسم الله الرحمن الرحيم
Alhamdulillah..syukur sangat2 satu sem sudah berakhir disini,
syukur bukan sebab x gembira kt cni..
tp syukur sebab amanah untuk sem ni berjaya dilaksanakan.Alhamdulillah.
Byk sangat kenangan kt cni..walaupun tinggal jauh dari kampus.5km tue..
terpaksa berulang alik dgn bus setiap ari dan dengan lambakan asgmntnye.huhu. semuanya indah dan mematangkan walaupun pada awalnya cukup perit untuk ditelan.
Siapa sangka,anak y agak manja ni berjaya jgk hidup jauh dan berdikari di tempat org.hehe..
satu sem berjuang dengan rintihan jiwa sebenarnya..tp demi harapan ma,abh dan semua digagahkan jgk hati ni.
UPSI..namamu kupahat kukuh dihati, walau pada awalnya ini bukan pilihanku tapi ku yakin dengan janji Allah , Firman Allah Taala:

كُتِبَ عَلَيۡڪُمُ ٱلۡقِتَالُ وَهُوَ كُرۡهٌ۬ لَّكُمۡ‌ۖ وَعَسَىٰٓ أَن تَكۡرَهُواْ شَيۡـًٔ۬ا وَهُوَ خَيۡرٌ۬ لَّڪُمۡ‌ۖ وَعَسَىٰٓ أَن تُحِبُّواْ شَيۡـًٔ۬ا وَهُوَ شَرٌّ۬ لَّكُمۡ‌ۗ وَٱللَّهُ يَعۡلَمُ وَأَنتُمۡ لَا تَعۡلَمُونَ
Mafhumnya:

Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya.

Ini adalah takdirku ,
janjiku Demi Islam tercinta, perjuangan ini akan ku teruskan dengan penuh istiqamah , berkatilah perjuangan ini ya Allah. Permudahkan segala urusanku demi mencari erti kejayaan dunia dan akhirat.Ammin

No comments:

Post a Comment