Tuesday, September 1, 2009

Cinta


Dah 11ari berpuasa di upsi, ni kali pertama berpuasa jauh dari family,suasana yang tak pernah terlintas difikiran kini di rasai..
Rasa rindu kt ma,abah,abg,kakak&adik makin menyengat kalbu sebenarnya..subhanallah,indah perasaan ini.
Nak hilangkan rasa sedih yang memuncak pada ramadhan ni sempat jugakla sy khatam 2 buku ilmiah. Salah satunya,bertajuk "Pemilik cintaku setelah Allah& Rasul" buku hadiah dari adik tersayang di Darul Quran. Buku yang membina semangat baru bagi saya dalam mencari identiti diri sebagai hamba Allah..
Subhanallah..tiada lafaz yang terbaik untuk merungkaikan kenikmatan bercinta dengan Allah Taala..hanya cinta Allah&Rasul yang mampu melarutkan diri dalam ketakwaan dan kepatuhan, sedang cinta manusia hanyalah wasilah untuk mengapai redhaNya.
Usai khatam buku yang menarik ni, hati mula bertanya,
Siapa pemilik cinta saya setelah Allah&Rasul???..
Jiwa yang patuh pantas menjawab..Keluargaku!!..Alhamdulillah..
terimbaula kembali saat2 disisi keluarga yang mengembirakan,subhanallah.kini peluang untuk berdampingan sentiasa sudah tiada.semua punyai tangungjawab dan amanah tersendiri.
Kelat untuk ditelan sebenarnya apabila berjauhan begini tapi itulah hakikat yang perlu saya belajar dan hayati. Amanah sebagai khalifah perlu di galas dengan sebaik mungkin..saya berpegang dengan kalam Allah yang berbunyi
"Allah tidak akan menguji hambanya yang tidak mampu baginya untuk memikul"
moga Allah memberi ketabahan kepada diri ini..

No comments:

Post a Comment